TRENDING
  • 22:34 » Ministerul Educației a virat banii pentru bursele elevilor pe lunile septembrie și octombrie
  • 22:27 » Un bărbat din Satu Mare a aflat că are BMW când a mers să plătească impozitele
  • 22:18 » Un băiat din Sibiu, în vârstă de 12 ani, este căutat de Poliție, după ce a plecat în urmă cu o zi de acasă
  • 22:13 » Un șofer a lăsat mașina pe o stradă care urma să fie asfaltată. Muncitorii au acoperit-o cu folie și au turnat ciment în jurul ei
  • 22:09 » Proprietarul Ferrari și-a cumpărat o mașină Dacia și îi place foarte mult: Avem și șofer la ea
Daca ti-a placut, distribuie acum!

ANPC: Pasagerii au dreptul să ceară compensaţii de până la 600 de euro pentru un zbor anulat

Pasagerii au dreptul să ceară compensații de până la 600 de euro pentru un zbor anulat, anunță Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor într-un comunicat. ANPC a început o investigaţie care vizează mai multe companii aeriene care activează pe teritoriul României, ca urmare a sesizărilor primite referitoare la serviciile oferite de acestea.

“De la Cuza am învăţat că nu trebuie folosite două măsuri pentru acelaşi lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm şi pe a celorlalte, aflate în aceeaşi situaţie. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României. Chiar şi pe jos, pentru că avioanele lor nu prea mai zboară, vom ajunge la destinaţie şi măsurile vor fi în consecinţă! Drum bun să avem!”, a afirmat, vineri, Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Investigaţia este realizată de Direcţia Generală de Control şi Supraveghere Piaţă, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC România), care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor.

Până în acest moment, începând cu 30 aprilie 2021, ECC România a înregistrat 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air şi 114 la serviciile Ryan Air.

“În prezent, se centralizează toate reclamaţiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa şi definitiva informaţiile, ANPC sfătuind, totodată, consumatorii să se adreseze, în primă instanţă, operatorilor economici de transport aerian sau agenţiilor de turism intermediare, pentru soluţionări amiabile, iar, în situaţia în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităţilor competente, reamintind totodată că, în conformitate cu Regulamentul European nr. 261, consumatorii au dreptul să solicite compensaţii de până la 600 de euro, pentru un zbor anulat”, spun oficialii ANPC, citați de Agerpres.

De asemenea, acest lucru este valabil chiar şi în situaţia în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.

Recuperarea compensaţiilor se poate face fie amiabil, la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC şi ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit.

Sursa: Digi24


Daca ti-a placut, distribuie acum!
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

Facebook
Închide
Închide