BREAKING NEWS
  • 9:50 » DE-A PLÂNSU’ CU INDUSTRIA DE APĂRARE
  • 9:41 » Magazinul tau de accesorii! www.petmo.ro
  • 23:05 » România a depășit pragul de 5 milioane de persoane vaccinate cu cel puțin o doză
  • 22:28 » Supernova– oameni și stele
  • 22:18 » Un bărbat din Philadelphia a stat 30 de ani în închisoare, nevinovat: „A fost ca o răpire” Citeşte întreaga ştire: Un bărbat din Philadelphia a stat 30 de ani în închisoare, nevinovat: „A fost ca o răpire”
  • 22:03 » Vasile Alecsandri, revoluţionarul care a adus din exil Unirea Principatelor. De ce a refuzat poetul tronul Moldovei
  • 21:48 » Efectele fenomenelor meteo extreme: acoperişuri smulse şi copaci doborâţi. Un arbore a căzut peste doi copii / Trafic feroviar afectat

Bucharest International Dance Film Festival, locul în care „corpul și mișcarea înlocuiesc dialogul”

Simona Deaconescu - ENTR

Chiar dacă anul trecut, pandemia a împiedicat susținerea multor evenimente artistice, câteva festivaluri au reușit să se adapteze schimbărilor și au avut chiar succes. Este și cazul Bucharest International Dance Film Festival, singurul festival de film de dans din România.

Totuși, Simona Deaconescu, directorul artistic al festivalului, recunoaște că anul 2020 a fost mai complicat atât din cauza finanțărilor, cât și din cauza reducerii participării fizice a artiștilor internaționali. „Era și un loc de întâlnire între artiști din România și artiști din afara țării”, mărturisește Simona Deaconescu.

Adaptat schimbărilor provocate de pandemie, evenimentul a fost mutat în aer liber. „Chiar dacă perioada a fost dificilă, noi am descoperit această variantă pe care o mai încercasem în trecut, dar cumva ne-am împrietenit mai mult cu ea anul trecut”, adaugă ea. În plus, 2020 este anul în care festivalul a fost nominalizat la Premiile Administrației Fondului Cultural Național (AFCN) pentru „Promovarea Culturii Române în Lume”.

Simona Deaconescu ne povestește că, în ceea ce privește festivalul, începutul a fost mai greu, însă cu timpul, publicul a devenit tot mai larg, astfel că, în fiecare an, biletele sunt sold out.

Simona Deaconescu, care este și coregrafă și a obținut în 2016 Premiul Centrului Național al Dansului București (CNDB) pentru „contribuția adusă dansului contemporan în România prin organizarea festivalului”, ne spune că selecția filmelor din diferite zone atrage un număr mare de participanți și pentru că : „de la dansuri tribale, la dansuri ritualice, la forme academice foarte stricte, la dans contemporan care se duce în zone mai radicale sau foarte minimale, la tot felul de forme de dans urban și ramificațiile în care ele s-au dus, de exemplu, voguing”.

Cu toate că publicul este reprezentat, în mare parte, din cunoscători sau pasionați ai dansului, Simona Deaconescu mărturisește că „la fiecare festival descoperim și oameni care nu sunt neapărat niște consumatori de artă în general”.

 

Festivalul s-a născut în 2015, din dorința de a prezenta opere cinematografice, în care limbajul corporal este în centrul poveștii. Filmele pe care noi le prezentăm nu sunt neapărat filme despre dans. De fapt, dacă stau să mă gândesc, foarte puține dintre filmele pe care le prezentăm noi sunt de fapt despre dans, ci sunt filme în care corpul și mișcarea înlocuiesc dialogul, mai spune Simona Deaconescu, directorul artistic al festivalului.

 

Anul acesta, festivalul se află la a șaptea ediție și va avea loc între 1 și 5 septembrie, în mai multe locații din București. Tema abordată, „Potential Worlds”, invită spectatorii să-și imagineze arta viitorului ca un ecosistem dinamic care încorporeaza noi elemente și mutații.

sursa:rfi.ro

Daca ti-a placut, distribuie acum!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

Facebook
error: Continutul este protejat!
Închide
Închide