TRENDING
  • 18:27 » Cinci zile de sărbătoare pentru dâmbovițeni! Încep Zilele Județului Dâmbovița! Ce activități și evenimente sunt programate, astăzi, 31 mai
  • 18:27 » Bărbat cercetat de polițiști după ce a comercializat vopsea contrafăcută, sub brandul unui producător din Târgoviște
  • 18:26 » Nereguli grave în mai multe depozite de fructe și legume din județul Dâmbovița! Inspectorii ANSVSA au dat amenzi drastice
  • 18:25 » Pericol public! Taximetrist din Dâmbovița, prins beat și fără centură de siguranță în trafic
  • 18:25 » Un copil de 12 ani a murit după ce a fost lovit de o betonieră, în localitatea Ștefan cel Mare din Vaslui
Daca ti-a placut, distribuie acum!

Ce li se pregătește șoferilor? Sistem automat pentru amenzi, cu 300 de radare și 500 de camere video

România rămâne pe primul loc în Europa la numărul de morți în accidente rutiere. Anul trecut, aproape 1.800 de oameni și-au pierdut viețile pe șosele. Mai mult decât dublu față de media Uniunii. De aceea, Guvernul vrea ca până în 2030 să introducă un sistem automat pentru amenzi, cu 300 de radare și 500 de camere video, dar și un rating de siguranță pentru șosele.

Potrivit „Strategiei Naționale de Siguranță Rutieră 2022-2030”, România își propune să reducă la jumătate numărul persoanelor decedate sau rănite grav în accidente până în 2030.

Dar cum vor mai exact autoritățile să rezolve această problemă? În următorii opt ani, Guvernul va introduce un sistem automat pentru amenzi, cu 300 de radare și 500 de camere video, 1.000 de limitatoare pentru viteză, dar și un rating de siguranță pentru șosele, adică acel mecanism de clasificare a tronsoanelor rutiere din punct de vedere al gradului de risc. Până cel târziu în 2024, Autoritatea Rutieră Română va realiza prima evaluare pe cel puțin trei categorii, în funcție de nivelul de siguranță al fiecărui tronson. Apoi datele respective vor fi actualizate cel puţin o dată la 5 ani.

Tragediile rutiere și costurile lor

Cele mai recente date arată că România pierde anual 2 la sută din produsul intern brut în accidentele rutiere, adică aproape un milion de euro pentru o persoană decedată și peste 152.000 de euro pentru fiecare rănit grav.

Numai în 2021, în România au murit 93 de persoane la un milion de locuitori în astfel de accidente, cu 8 mai mult decât în 2020. Cele mai multe dintre ele au loc pe drumurile naționale și doar 40 în mediul urban.

În acest clasament, România este urmată de Bulgaria cu 81 de morți la un milion de locuitori, apoi de Letonia și Croația.

La polul opus sunt Norvegia, Malta și Suedia, cu mai puțin de 20 de morți fiecare, conform digi24.ro.

Investiții până în 2030

– 1.000 de limitatoare de viteză
– 500 de camere video
– 300 de radare mobile
– sistem automat de amenzi
– rating de siguranță a infrastructurii rutiere

Ratingul de siguranță a infrastructurii rutiere

– prima evaluare, realizată pe trei categorii
– va fi gata până în 2024
– datele se vor actualiza cel puţin o dată la 5 ani

(sursa: Strategia Națională de Siguranță Rutieră 2022-2030)

Cât ne costă accidentele

– 2% din PIB
– 958.108 euro pentru fiecare persoană decedată
– 152.495 euro pentru fiecare rănit grav

Decese în accidente la un milion de locuitori în 2021

– România: 93
– Bulgaria: 81
– Letonia: 78
– Croaţia: 72
– Norvegia: 16
– Suedia: 18

Sursa renasterea.ro


Daca ti-a placut, distribuie acum!
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

Facebook
Închide
Închide