TRENDING
  • 13:09 » O femeie, cadru militar în Bucureşti, a fost arestată după ce şi-ar fi bătut fetiţa de 2 luni. Copila a ajuns la spital cu fracturi
  • 13:02 » Scandalul redirecționării pacienților de la public la privat. Rafila: Ar trebui stabilite niște sancțiuni
  • 12:58 » Cătălin Cherecheş rămâne în închisoare. Curtea de Apel Cluj a respins contestaţia fostului primar
  • 12:50 » Irina Podnosova, fosta colegă de facultate a lui Putin, a fost confirmată ca președintă a Curții Supreme a Rusiei
  • 12:47 » Președintele conservator al Poloniei s-a întâlnit cu Donald Trump, la New York
Daca ti-a placut, distribuie acum!

Ce se ascunde, de fapt, în spatele ușilor marilor retaileri, în timp ce tu te plângi de prețurile mari

Majoritatea românilor sunt nemulțumiți, în această perioadă, de scumpirile apărute la toate bunurile și serviciile de strictă necesitate, mai ales la alimente. Totuși, ar trebui să afle, cu toții, faptul că dincolo de ușile închise ale marilor magazine, se poartă discuții și negocieri la cel mai înalt nivel, pentru combaterea valului inflaționist.

Companiile europene de distribuţie poartă discuții cu reprezentanți ai unora dintre cei mai mari producători alimentari din lume. Scopul lor este de a pune frână scumpirilor și, desigur, de a-și menține bazinul de clienți. Nu trebuie să fii mare specialist în economie pentru a-ți da seama că, în acest ritm, clienții vor dispărea, pentru că nu-și vor mai permite să-și umple coșul de cumpărături, ca în urmă cu un an sau doi.

Ce eforturi depun marile companii, în această perioadă

„Am avut negocieri dure cu Nestle. Am ajuns într-o fază în care le-am spus că nu acceptăm preţuri dacă nu vin cu propuneri acceptabile”, a declarat directorul financiar de la Ahold Delhaize, Natalie Knight.

„Cred că am avut succes, până acum, în a ne asigura că doar cele mai necesare costuri sunt trecute pe seama consumatorilor”, a mai spus Knight.

Alți reprezentanți spun că se confruntă cu presiuni uriașe, în acest moment.

„Presiunile în sector sunt mari dar nu renunţăm la promisiunea noastră privind cel mai mic preţ garantat. Dacă asta înseamnă că marjele noastre de profit vor fi supuse la presiuni timp de încă unul sau mai multe trimestre, asta e”, a declarat un purtător de cuvânt de la Colruyt.

„Acum are loc o luptă acerbă în Europa continentală între retaileri şi producătorii de alimente”, spune, la rândul său, Cyrille Filott, directorul echipei de produse alimentare de consum de la Rabobank.

În aceeași ordine de idei, Carrefour SA a confirmat că se confruntă cu creşteri de preţuri în zona 3%-5%, similar cu ceea ce au sesizat şi rivalii săi. „Avem multe avantaje în negocierile cu furnizorii datorită cotei noastre de piaţă şi dinamicii veniturilor noastre”, a declarat joi seara directorul general Alexandre Bompard, după publicarea rezultatelor anuale.

Din nefericire, conform previziunilor economice formulate atât la nivel european, cât și național, inflația va deveni și mai agresivă pe parcursul acestui an, motiv pentru care ne așteaptă noi valuri de scumpiri, dar și noi măsuri din partea autorităților, care să mai preia din povara financiară de pe umerii cetățenilor de rând.

sursa: playtech.ro


Daca ti-a placut, distribuie acum!
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

Facebook
Închide
Închide