TRENDING

8:07 » Vine iarna: cod galben de ninsori și viscol în cinci județe, precipitații în toată țara. Prognoza este valabilă până luni!

21:37 » Legătura dintre telefoanele mobile și cancerul cerebral. Ce spune o nouă evaluare a Organizației Mondiale a Sănătății

21:35 » „Ora cu și pentru animale”. Un județ propune un opțional unic în școlile din România

21:33 » Analiză: Trump plantează deja „semințele haosului și dezbinăriii”, în cazul în care ar pierde alegerile în fața Kamalei Harris

11:27 » O japoneză și-a cumpărat trei case și o cafenea pentru pisici după ce a dat pe mâncare echivalentul a 6 lei pe zi

Daca ti-a placut, distribuie acum!

“Încercăm să găsim soluţii atât legislative cât şi executive ca România să fie pregătită pentru orice provocare de acum încolo, plus că trebuie să ajutăm Ucraina în acest moment dificil prin care trece. România trebuie să aibă capacitatea de absorbţie a mărfurilor din Ucraina către Uniunea Europeană şi zona non-UE. Este lăudabil ce se întâmplă aici, e lăudabil pentru autorităţile locale atitudinea şi implicarea din ultimele luni de zile şi faptul că văd şi oportunităţile de dezvoltare pentru aceste două judeţe importante ale României, Galaţiul şi Brăila”, a afirmat preşedintele Camerei Deputaţilor.

Platforma Multimodală este un proiect complex de modernizare a infrastructurii portuare din Galaţi, investiţie estimată la circa 140 milioane de euro şi care are ca principal beneficiar Administrația Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi.

Portul Galaţi este singurul port românesc de-a lungul coridorului Rhin-Dunăre care beneficiază de infrastructură feroviară cu dublu ecartament (de 1,435 m şi de 1,520 m ), având posibilitatea descărcării mărfurilor atât din trenurile din spaţiul european cât şi din cele din fostul spaţiu sovietic.

Contractul semnat vineri, la Galaţi, este etapa a doua din cele patru ale proiectului de construcţie a Platformei Multimodale şi constă în realizarea mai multor lucrări de amenajare, printre care şi a unui racord rutier şi feroviar (cu ecartament normal şi larg) de 2,182 km, pentru fluidizarea traficului feroviar din zona portuară a Galaţiului, respectiv Port Bazinul Nou.

Ca surse de finanţare, bugetul proiectului este compus din fonduri europene nerambursabile (83%), cofinanţarea Guvernului României (15%), prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020 şi restul cofinanţarea APDM Galaţi.

Prima etapă a proiectului de construcţie a Platformei Multimodale, cea care se referă la construcţia unui cheu vertical în Portul Galaţi, se află încă în perioada de licitaţie.

sursa: digi24.ro


Daca ti-a placut, distribuie acum!
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

Facebook
Închide
Închide