TRENDING

21:37 » Legătura dintre telefoanele mobile și cancerul cerebral. Ce spune o nouă evaluare a Organizației Mondiale a Sănătății

21:35 » „Ora cu și pentru animale”. Un județ propune un opțional unic în școlile din România

21:33 » Analiză: Trump plantează deja „semințele haosului și dezbinăriii”, în cazul în care ar pierde alegerile în fața Kamalei Harris

11:27 » O japoneză și-a cumpărat trei case și o cafenea pentru pisici după ce a dat pe mâncare echivalentul a 6 lei pe zi

11:25 » Locuri unde poți vizita cele mai frumoase cascade din România

Daca ti-a placut, distribuie acum!

Comerţul României cu Germania a depăşit nivelul anterior pandemiei

Schimburile comerciale dintre Germania şi România s-au ridicat anul trecut la 33 miliarde de euro şi, după o creştere de 12,3% faţă de 2020, au depăşit nivelul de dinaintea crizei pandemiei.

Importurile din România au crescut cu 8,7% până la 14,8 miliarde de euro, în timp ce exporturile germane către România au crescut în ritm mult mai accelerat, +15,4% până la 18,3 miliarde de euro, potrivit datelor Camerei de Comrţ şi Industrie Româno-Germană, AHK România, anunţate vineri.

Germania rămâne cele mai important partener comercial al României, ca mereu din 2006 încoace, în timp ce România este pe locul 19 în topul partenerilor comerciali ai Germaniei, potrivit rezultatelor preliminare publicate de Destatis, citate de AHK România.

„Să fii nr. 1 atât de mult timp înseamnă ceva. În ultimii 20 de ani s-au întâmplat multe în România – ţara s-a transformat dintr-un simplu amplasament investiţional de producţie într-o locaţie pentru inovare. Astfel, valoarea adăugată a companiilor germane din România a crescut semnificativ”, spune Sebastian Metz, director general al AHK România. Faptul că România progresează o arată şi structura comerţului a căror valoarea adăugată este mai mare. Acest lucru reiese clar şi din dezvoltarea structurii comerţului, potrivit oficialului german.

„În timp ce îmbrăcămintea şi textilele încă mai jucau un rol important în exporturile României către Germania în 2007, această grupă de produse devine din ce în ce mai puţin importantă începând cu 2017, în schimb sunt exportate mai multe bunuri din grupele de produse optică şi tehnologie medicală”, spune Sebastaian Metz.

Faptul este relevat şi de structura companiilor germane din România şi de activităţile lor comerciale. „Din ce în ce mai multe companii germane înfiinţează centre de cercetare-dezvoltare în România”, a remarcat directoul AHK România.

Sursa ziaruldeiasi.ro


Daca ti-a placut, distribuie acum!
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

Facebook
Închide
Închide