BREAKING NEWS
  • 15:22 » Hayu – un nou serviciu de streaming video a fost lansat în România
  • 15:14 » Fostul preşedinte chinez Jiang Zemin a murit la vârsta de 96 de ani
  • 15:11 » Europenii devin tot mai săraci: Țările în care populația își achită cu dificultate facturile
  • 15:06 » Trebuie să recunoaștem: România va câștiga enorm în urma războiului din Ucraina
  • 16:29 » Metallica anunţă un nou turneu şi album în 2023
Daca ti-a placut, distribuie acum!

COTAR: Guvernul ne trimite spre faliment de țară

               Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (C.O.T.A.R.), împreună cu ceilalţi membri UGIR, cerem Guvernului României măsuri concrete pentru susţinerea economiei, în perioada următoare, conform unui comunicat remis redacţiei. “Nu avem nevoie de explicaţii despre războiul din Ucraina care va menţine preţurile energiei ridicate, ci de intervenţii în stoparea creşterii acestor preţuri. Altfel vom intra toţi în faliment, până la iarnă”, avertizează COTAR.

“Constatăm că Executivul a avut la dispoziţie 6 luni pentru a elabora un plan de supravieţuire pentru această iarnă, dar la finalul verii ni se transmite că va trebui să ne descurcăm, cu zero măsuri împotriva falimentului de ţară. Înţelegem din această abordare că se doreşte exact acest rezultat: România stat eşuat (failed state). Am fost pregătiţi psihologic încă din 2019, exact de cei care acum sunt la putere, prin repetarea acestei sintagme. Acum ne îndreptăm exact spre această situaţie care presupune nu doar că vom muri de frig şi de foame, la propriu, ci şi că România s-ar putea dezintegra, pe regulile care trebuie să fie urmate de orice stat declarant falimentar (eşuat). Fie este preluată datoria suverană, cu garanţii pe toate activele statului, fie ţara se face bucăţi şi e preluată de vecini, pentru că statul eşuat nu se mai poate autoguverna”, menţionează COTAR.

“Absolut toate acţiunile guvernelor din ultimii doi ani şi jumătate duc spre acest dezastru, iar războiul din Ucraina ne e prezentat ca o fatalitate, desi exact Guvernul ar putea face ceva pentru a nu se ajunge la falimentarea mediului privat, apoi a întregii Românii. Falimentele cauzate de scumpirea gazelor vor genera 19 milioane de consumatori vulnerabili. De fapt, nici măcar nu ştim câţi, pentru că actualul guvern nu a fost în stare să facă nici măcar un recensămât din care să aflăm câţi români mai sunt în ţară.

Împreună cu ceilalţi membri UGIR, vom lansa o petiţie pentru a cere protecţie din partea statului. Vom cere încă o dată şi demiterea preşedintelui Cosiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, care ne-a mai explicat încă o dată că scumpirea energiei se reflectă prea repede în preţurile pentru consumatori, dar nu se poate interveni pe această piaţă. Firmele care fac producţie sau oferă servicii de tipul transportului sau al reparaţiilor auto sunt tot consumatori de energie, iar vulnerabilitatea ar trebui privită şi din perspectiva distrugerii economiei”, subliniază COTAR.

“Din nou ne explică Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, cum că se vede prea repede creşterea preţului energiei la consumatorul final, iar Guvernul va lua măsuri pentru consumatorii vulnerabili, dar statul nu poate să intervină pentru scăderea preţurilor nejustificate. Nu se întreabă câţi consumatori vulnerabili vor genera falimentele în lanţ din mediul privat, dacă vom fi în imposibilitate de a menţine producţia şi serviciile. La privaţii care aduc bani la bugetul de stat, nu se gândeşte nimeni.

Noi nu muncim online sau de acasă în fabrici, în transporturi sau în service-uri auto. Sper că nu-şi imaginează nici domnul Chiriţoiu, nici membrii Guvernului, că noi vom ţine oamenii în frig, eventual să stea la zero grade să repare maşini, la iarnă. Nu poate face nimeni aşa ceva. Noi cerem soluţii concrete, nu explicaţii de genul celor date de preşedintele Consiliului Concurenţei, cum că vor rămâne foarte scumpe gazele, deci şi electricitatea produsă pe baza lor, cât timp va fi război în Ucraina.

Guvernul ar fi trebuit să găsească deja soluţii pentru a nu distruge economia României. Vedem că au anunţat creşterea salariilor bugetarilor, dar pe privaţi nu-i întreabă nimeni dacă mai pot ţine firmele deschise la iarnă, în condiţiile deja anunţate, deci nu înţelegem ce calcule financiare şi-au făcut ei, dacă noi intrăm toţi în faliment. De unde vor lua banii pentru creşterile salariale la stat?

Prăbuşirea economiei ar fi o reacţie în lanţ, dacă nu se va lua nicio măsură de protecţie pentru firmele care fac producţie şi oferă servicii bazate pe consum mare de energie. Economia de energie de care vorbesc politicienii sau reprezentanţii instituţiilor statului, arată fie că ei efectiv nu înţeleg realitatea, fie că vor să ne bage pe toţi în faliment. De exemplu, la un service auto e nevoie şi de sudură,de lumina,de incalzire, iar pentru a face economie de energie electrică ar însemna să nu mai folosim aparatele de sudură,sa stam pe intuneric in frig. Le dăm o veste proastă membrilor guvernului: fierul nu se poate lipi cu scoci! Nici şoferii nu pot lucra online, de acasă!”, avertizează COTAR.

Transportatorii rutieri nici măcar nu au primit vreun ajutor în timpul pandemiei, deşi le-a fost blocată şi lor activitatea, pentru o lungă perioadă. Acum suntem puşi în faţa unor scumpiri fără precedent la carburant, pe care Consiliul Concurenţei le ignoră, deşi preţul barilului de petrol a scăzut cu mult faţă de perioada exploziei iniţiale a preţurilor carburanţilor.

“Consiliul Concurenţei ignoră în continuare şi menţinerea preţurilor ridicate la poliţele RCA, absolut nejustifiată, în timp ce asiguratorii nici măcar nu plătesc despăgubirile. Am cerut în mai multe rânduri Consiliului Concurenţei să verifice constituirea de carteluri în ambele sectoare de activitate în care preţurile sunt menţinute artificial la un nivel ridiact, dar instituţia a declarat că nu poate interveni în niciun fel, cum nu o poate face nici pe piaţa energiei”, menţionează COTAR.

“Solicităm controale de fond la toţi asiguratorii. În ultimii 30 de ani, nici o firmă de sigurări nu a avut control de la ANAF. Transportatorii de marfa si persoane , şcolile de şoferi, service-urile auto,toate activitatile noastre conexe aduc anual 18% din PIB, în timp ce asiguratorii care încasează miliarde de euro anual, aduc mai puţin de 2% din PIB, în fiecare an”, mai spune Vasile Ştefănescu.

Amintim şi dificultăţile pe care le întâmpină păgubiţii societăţii City Insurance din partea Fondului de Garantare a Asiguratilor (FGA) pentru obţinerea despăgubirilor în cazul proceselor câştigate în instantă, dar pe care FGA refuză să le pună în aplicare, motivând lipsa cadrului legal. De peste 3 ani, şoferii nevinovaţi de producerea unui accident de circulaţie, care ar fi trebuit despăgubiţi, în baza poliţelor RCA emise de City Insurance, nu îşi primesc banii. Acest asigurator, sub supravegherea ASF, a refuzat să achite despăgubirile conform legii. Păgubiţii RCA au reclamat la ASF refuzul City Insurance de a face plata despăgubirii conform legii.

ASF i-a trimis pe păgubiţii RCA ai City Insurance să îşi caute dreptatea în instanţele de judecată, iar zeci de mii de români, crezând în buna credinţă a vicepreşedintelui ASF, Cristian Roşu – responsabilul pentru sectorul de asigurări, i-au urmat indicaţiile şi au început acţiuni în instanţă, faţă de City Insurance, societatea înregistrând zeci de mii de litigii pentru neplata despăgubirilor conform legii RCA. După 2-3 ani de luptă în instanţele de judecată, păgubiţii au câştigat drepturile care li se cuvin, dar, între timp, City Insurance a intrat în faliment. Păgubiţii au depus la FGA noi cereri de plată, conform deciziilor instanţelor de judecată, iar această instituţie a refuzat plata drepturilor câştigate în instanţă. Nu răspunde nimeni nici pentru aceasta escrocherie financiară.

“Cerem urgent soluţii concrete din partea Guvernului României, pentru a evita dezastrul economic anunţat pentru această toamnă şi iarnă!”, mai arată în comunicat COTAR.


Daca ti-a placut, distribuie acum!
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

×

Dă-ne un like pe Facebook

Facebook
Închide
Închide