BREAKING NEWS
  • 19:25 » Lista farmaciilor care testează gratuit pentru Covid-19, publicată de Ministerul Sănătății
  • 20:44 » ALIMENTEAZĂ ȘI STAȚIA DE CARBURANȚI RST TE PREMIAZĂ
  • 20:32 » Baerbel Bas este noua preşedintă a Bundestagului.
  • 20:29 » Viviana Sposub, noi dezvăluiri despre emisiunea din care face parte.
  • 20:10 » Oana Tache, față în față cu marii lideri europeni la Strasbourg
  • 19:58 » Centrul de Prevenție și Control al Bolilor a lansat o nouă alertă!
  • 19:58 » Facebook Papers: ce se află în documentele care zguduie cea mai mare reţea socială din lume

Cum a devenit Suceava orașul cu transport în comun aproape 100% electrificat: Din 116 milioane de lei, 100 vin de la Uniunea Europeană!

Suceava a devenit unul dintre municipiile din țară aproape 100% electrificat din punct de vedere al transportului în comun. Pentru noua divizie de transport electric se amenajează o nouă autobază, iar proiectul de transport ecologic mai are și alte componente, în curs de implementare, precum modernizarea stațiilor de așteptare, sistemul de e-ticketing și cel de informare a călătorilor cu privire la autobuzele care sunt pe trasee.

Cei mai mulți bani pentru proiectul de transport verde sunt din fonduri europene

40 de autobuze fac parte din flota electrificată a orașului la care urmează să se mai adauge și altele pe parcursul acestui an. Proiectul de transport verde costă peste 116 milioane de lei, din care mai mult de 100 vin de la Uniunea Europeană.

Andrei Potorac, reprezentant Societatea de Transport Public Suceava: Noi am înlocuit combustibilul cu electricul și în viitor vom renunța de tot la transportul în comun pe motorină, tot 100% electric. Deja avem un parc de 40 de autobuze și microbuze electrice, urmează la finalul acestei luni să mai achiziționăm încă 7, deci 47 și vor mai veni câteva în decursul acestui an.

Cătălin Nunu, Digi24: Și să spunem că proiectul nu înseamnă doar autobuze adică în afara autobuzelor ele vor avea infrastructura de încărcare, nu? Parcul în care ele sunt staționate, infrastructura de service?

Andrei Potorac: Da, în proiect sunt prevăzute mai multe puncte, printre care și un nou sediu, care e aici în spate cu partea de service, ITP, spălătorie, toate la un loc, cu birouri, să ne fie mult mai ușor pentru a le supraveghea și a avea grijă. În oraș, în stațiile de autobuz mai importante, să zicem stațiile cheie, sunt stații de încărcare rapide. În cazul în care se întâmplă să nu ai destul curent, să poți să completezi, pentru a continua traseul sau pentru a putea ajunge înapoi la garaj.

Cătălin Nunu: Cred că a fost o provocare și pentru șoferi să se adapteze de la un model la altul și remarcam cât de silențioase sunt față de modelele celelalte pe care le întâlnim.
Andrei PotoracDa și surprinzător s-au acomodat foarte, foarte ușor cu ele. Asta-i un lucru bun pentru noi, pentru că e greu când treci de la ceva mai vechi la ceva nou, total schimbat, dar surprinzător e foarte bine. Acolo în partea de sus avem un ecran pe care se afișează permanent stațiile care au fost, care urmează și bineînțeles cât încape pe ecran, toate stațiile în ordine.
Cătălin Nunu: Autobuzul e climatizat, vara rece, iarna cald?
Andrei Potorac: Exact, este sistemul de aer condiționat prin aceste guri de ventilație, stânga, dreapta. Pentru partea de călători, șoferul are separat comenzile doar pentru cabina lui, deci nu poate să zică că lui îi e cald, dincolo e frig, deci fiecare cu temperatura lui. La fel și cu căldura, sunt 6 calorifere electrice bineînțeles, în salon pentru încălzire, în partea de jos se vede.

Sistem de numărare automată a călătorilor care urcă și coboară din autobuz

Cătălin Nunu: Din nou camerele de supraveghere le-am remarcat.
Andrei Potorac: Da, sunt acolo. Sunt patru, una în partea de șofer, la uși. Avem un sistem de numărare automată a călătorilor, deci în permanență știm câți călători urcă și câți coboară, toate lucrurile astea sunt centralizate pe un server la noi în sediu. Viteza de deplasare este maxim 70km la ora, iar noi din centrul de comandă, dacă-l putem numi așa, putem vedea în permanență pe ce linii circulă cu viteză, viteza cu care circulă, câți călători sunt, aproape tot, starea bateriei.
Cătălin Nunu: Deci practic autobuzul comunică cu un centru de comandă?
Andrei Potorac: Comunică 100% în timp real cu un centru de comandă. La fel și sistemul de camere, dacă se întâmplă ceva, putem accesa de la distanță acest sistem de camere, putem downloada imaginile, au o rezoluție foarte bună și la 8 camere surprindem foarte multe unghiuri.

Un centru de comandă coodonează autobuzele verzi de pe străzile din Suceava

Autobuzele verzi nu mai sunt deja o prezență exotică pe șoselele din Suceava. Sucevenii s-au obișnuit cu prezența lor, dar proiectul verde de transport în comun in Suceava nu presupune doar prezența acestor autobuze. Înseamnă mai mult, există un centru de comandă care coordonează cumva prezența acestor autobuze pe șosele, există locul în care acestea garează, locul unde se reîncarcă pentru o nouă zi, unde își fac inspecția tehnică periodică și unde ies mai curate, sau de unde ies mai curate pentru că nu-i așa, autobuzele acestea promovează stilul de viață sănătos, stilul de viață curat și verde, transport în comun electric.

Suceava a devenit astfel unul dintre orașele din România cu transport aproape 100% electrificat. Câțiva pași mai sunt de făcut până în ziua în care toate autobuzele care vor circula pe străzile din Suceava vor fi 100% electrice.

sursa digi24

Daca ti-a placut, distribuie acum!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Alte articole care te-ar putea interesa...
×

Dă-ne un like pe Facebook

Facebook
error: Continutul este protejat!
Închide
Închide