TRENDING

8:07 » Vine iarna: cod galben de ninsori și viscol în cinci județe, precipitații în toată țara. Prognoza este valabilă până luni!

21:37 » Legătura dintre telefoanele mobile și cancerul cerebral. Ce spune o nouă evaluare a Organizației Mondiale a Sănătății

21:35 » „Ora cu și pentru animale”. Un județ propune un opțional unic în școlile din România

21:33 » Analiză: Trump plantează deja „semințele haosului și dezbinăriii”, în cazul în care ar pierde alegerile în fața Kamalei Harris

11:27 » O japoneză și-a cumpărat trei case și o cafenea pentru pisici după ce a dat pe mâncare echivalentul a 6 lei pe zi

Daca ti-a placut, distribuie acum!

Cum au devenit celebre locomotivele produse la Craiova: „Suntem printre așii producătorilor din Europa și trebuie să facem față”.

Craiova a fost aproape întotdeauna recunoscută pentru fabricarea de locomotive. Mai bine de 30 de ani, de pe porțile fabricii Electroputere ieșeau câte 10 locomotive în fiecare lună, până în 1992, când fabrica s-a închis și atunci a ieșit pe poartă ultima locomotivă. În 2006, patru antreprenori români au decis să pună pe picioare o nouă afacere prin care să facă locomotive. Locomotivele făcute acum la Craiova au devenit însă celebre și datorită fondurilor europene.

Radu Zlatian – director Cercetare-Dezvoltare Softronic: Până acum, trei proiecte sunt finalizate și implementate întru totul, două sunt în derulare. Unul se va termina anul acesta și încă unul la anul. Ca sume sunt în total cam 6 milioane de euro, valoarea rambursată, pentru că proiectele au fost mai mari, a fost și contribuția noastră, cam 50%, în mare. Am înființat 6 laboratoare de cercetare-proiectare, cu toată dotarea necesară, și 9 standuri pentru încercarea diverselor componente ale locomotivelor. Noi a trebuit să fabricăm motorul de tracțiune. O locomotivă are șase motoare de tracțiune de 1 MW și a trebuit să îl producem noi.

Motor dezvoltat printr-un proiect european

– Motorul a fost dezvoltat în România?

– Exact. Motorul a fost dezvoltat pe un proiect european. O locomotivă are peste 150 de mii de componente, de la șuruburi până la roți, iar noi avem în fabricație cam 70% dintre repere. Din păcate, facem lucruri pe care ar putea să le facă alții și nu are cine. Suntem printre așii producătorilor de locomotive din Europa și trebuie să facem față.

– Aici avem o locomotivă care este acum în lucru, acum se creează, aici avem o locomotivă gata, ultima, cea mai nouă pe care o aveți în portofoliu. Cât de mult v-au ajutat banii europeni să dezvoltați tehnologii, să dezvoltați tot ce aveți aici ?

– Desigur, aportul a fost suficient de mare ca să îl luăm în seamă. Fondurile europene în mare parte în trecut nu s-au absorbit în primul rând din cauza greutăților care sunt în implementare.

– V-ați gândit ce ați mai vrea să accesați cu bani europeni ?

– În primul rând partea de testare ne interesează, pentru că noi la ora actuală avem un contract de livrare foarte important cu Suedia, acolo e o altă rețea de tensiune, or noi în momentul de față nu avem unde să încercăm locomotivele pe care le fabricăm.

Surrsa digi24


Daca ti-a placut, distribuie acum!
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

Facebook
Închide
Închide