BREAKING NEWS
  • 9:50 » DE-A PLÂNSU’ CU INDUSTRIA DE APĂRARE
  • 9:41 » Magazinul tau de accesorii! www.petmo.ro
  • 22:03 » Vasile Alecsandri, revoluţionarul care a adus din exil Unirea Principatelor. De ce a refuzat poetul tronul Moldovei
  • 21:48 » Efectele fenomenelor meteo extreme: acoperişuri smulse şi copaci doborâţi. Un arbore a căzut peste doi copii / Trafic feroviar afectat
  • 21:29 » Siturile arheologice din România, acoperite de gunoaie de grajd. Tezaurul roman descoperit între blocuri, la Galați
  • 20:02 » Bogdan Aurescu, despre românul ucis pe petrolierului „Mercer Street”: Ancheta în desfăşurare va contribui, în cel mai scurt timp, la determinarea cauzelor acestui tragic incident violent
  • 19:58 » Arabia Saudită: Medicii au reuşit să separe un bebeluş yemenit de un „geamăn-parazit”

Cum se va organiza, pas cu pas, vaccinarea împotriva COVID-19 la sediul angajatorului?

Angajatorii care au cel puțin 100 de salariați vor putea face vaccinarea cu AstraZeneca la sediu, potrivit regulilor stabilite recent de autorități. Angajatorii care au mai puțin de 100 de salariați vor trimite listele doritorilor direct către Direcţia de Sănătate Publică (DSP).

Așadar, conform Instrucțiunii nr. 132/2021 emise recent de Comitetul Naţional de Coordonare a Activităţilor privind Vaccinarea împotriva SARS-CoV-2 (CNCAV), companiile cu mai puțin de 100 de angajați vor face o listă cu toate persoanele din cadrul firmei care doresc să se vaccineze cu vaccinul AstraZeneca și o vor trimite DSP-ului. După primirea listei, DSP-ul va programa persoanele respective într-un centru de vaccinare fix AstraZeneca și va comunica angajatorului datele exacte când sunt programați salariații pentru prima doză, respectiv pentru rapelul vaccinului împotriva COVID-19, pentru a le putea transmite acestora.

Firmele cu 100 sau mai mulți salariați își vor organiza acţiunea de vaccinare la sediile proprii, urmând, conform instrucțiunii CNCAV amintite, următorii pași:

1. Identificarea, împreună cu DSP-ul, a unui spațiu adecvat la sediul propriu.

Spațiul destinat vaccinării va fi organizat conform unui model de plan de centru de vaccinare și va trebui să respecte toate normele igienico-sanitare și niște circuite de funcţionalitate adecvate atât procesului de vaccinare, cât și asigurării sănătății și securității în muncă.

2. Asigurarea prezenței unor frigidere care să păstreze dozele de vaccinare la temperaturi cuprinse între 2 şi 8 grade Celsius.

3. Planificarea pentru vaccinare prin întocmirea unei liste cu salariații care doresc să se vaccineze.

Aceste persoane nu vor avea nevoie de programare pe platforma Guvernului și vor primi, în urma administrării dozelor de vaccin, adeverință de vaccinare.

4. Planificarea pentru vaccinare se face de către angajator, împreună cu DSP-ul, în funcție de numărul doritorilor și de timpul necesar vaccinării, iar programul echipei de vaccinare va fi stabilit de comun acord cu angajatorul.

5. Salariații programați sunt anunțați de angajator referitor la datele când li se va administra vaccinul.

6. Angajatorii care au angajat personal medico-sanitar propriu vor organiza vaccinarea la sediul propriu cu ajutorul acestuia, care va fi constituit în echipe arondate centrelor fixe de vaccinare AstraZeneca.

Angajatorii care nu au angajat personal medico-sanitar propriu vor cere DSP-ului o echipă de vaccinare disponibilă, din centrele fixe de vaccinare AstraZeneca, care se va deplasa la sediul firmei care a solicitat-o.

De asemenea, echipele mobile de vaccinare vor dispune de trusă de prim-ajutor și de trusă de șoc anafilactic și vor înregistra toate informațiile cu ajutorul tabletelor pe care le vor avea puse la dispoziție de către centrele fixe de vaccinare AstraZeneca cărora le vor fi arondate.

În plus, aprovizionarea cu doze de vaccin se va face pe baza necesarului estimat pentru maximum 3 zile, iar DSP-urile teritoriale, împreună cu centrele regionale de distribuție a vaccinului, vor asigura angajatorilor dozele necesare, în funcție de solicitările primite.

Atenție! În forma inițială a Instrucțiunii nr. 132/2021 a CNCAV, termenul până la care angajatorii pot trimite listele centralizate cu angajații care doresc să se vaccineze era trecut, cel mai probabil în mod eronat, ca 21 aprilie 2020. Mai mult ca sigur că este o greșeală, din moment ce discuțiile privind vaccinarea la angajatori au început abia recent, iar instrucțiunea a fost emisă acum câteva zile.

sursa avocatnet

 

Daca ti-a placut, distribuie acum!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Alte articole care te-ar putea interesa...
Facebook
error: Continutul este protejat!
Închide
Închide