BREAKING NEWS
  • 15:13 » CURTEA DE ARGEȘ. SE REDESCHIDE PUB-UL MY CLUB! SUPER PARTY-URI IN ACEST WEEKEND!
  • 20:44 » ALIMENTEAZĂ ȘI STAȚIA DE CARBURANȚI RST TE PREMIAZĂ
  • 17:09 » DÂMBOVIȚA: Continuă intervențiile la stadionul ,,Eugen Popescu”
  • 16:57 » Marina rusă a efectuat exerciții militare în care a simulat lovirea unor ținte în Marea Neagră
  • 16:44 » Oficial din Ministerul Energiei: Preţul gazelor va scădea la jumătate anul viitor. Nu se doreşte plafonarea preţurilor la producători
  • 16:40 » Comisia Europeană vrea un tip de încărcător comun pentru toate dispozitivele, inclusiv de mărci diferite
  • 16:35 » Sucevean beat care a condus haotic zeci de kilometri, prins în Galați

Grafic: cum au decăzut ziarele și revistele din cauza Internetului

Mulți dintre noi nu au mai cumpărat de mult timp un ziar, iar un nou studiu asociază niște statistici îngrijorătoare faptului că presa scrisă a migrat masiv spre online.

Foarte mulți oameni cu zeci de ani de experiență în print au rămas fără locuri de muncă din cauza faptului că am început să ne luăm aproape exclusiv informațiile din online sau de la TV. Acest trend este evident deja de câțiva ani dar, cel puțin în privința situației din Statele Unite, ultimii 26 de ani din industria informației au fost transpuși într-un grafic.

În 1990, internetul se afla la început, dar apariția acestuia în casele multor oameni a marcat începutul tranziției către online ca o sursă de informare. Între timp, vânzările de ziare au scăzut dramatic la nivel global, iar situația nu pare să se mai remedieze. O parte din locurile de muncă au migrat către publicații online, dar numărul acestora este semnificativ mai mic.

Doar în Statele Unite ale Americii, deși putem extrapola fără probleme acest studiu și în alte teritorii, între 1990 și 2016, presa scrisă a scăzut cu 60%, de la aproximativ 485.000 de locuri de muncă la 183.000. În același timp, numărul locurilor de muncă din online pe partea de publishing și media a crescut de la 30.000 până la 198.000. În cel mai bun caz, în mai puțin de trei decenii, ziarele au devenit o formă secundară de informare.

În contextul în care mulți dintre noi ne luăm informațiile din online, prin site-uri web dedicate, diverse rețele sociale sau aplicații, e interesant de urmărit modul în care mai multe ziare au decis să adopte modelul de acces plătit la informație. The Washington Post sau The New York Times sunt doar două exemple.

La aproximativ patru ani după adoptarea modelului plătit, în august 2015, The New York Times avea un milion de abonați doar pentru conținut digital. Chiar și dacă a anunțat pierderi de 14 milioane de dolari în ultimul trimestru fiscal, cu 1,2 milioane de abonați la ora actuală, respectivul trust de presă atestă faptul că și internauții acceptă faptul că trebuie să plătească pentru acces la informație.

 

Print-Mail publicații ziare internet grafic

Daca ti-a placut, distribuie acum!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

×

Dă-ne un like pe Facebook

Facebook
error: Continutul este protejat!
Închide
Închide