TRENDING
  • 12:35 » Percheziții DNA la locuința și biroul vicepreședintelui Consiliului Județean Gorj în legătură cu mai multe contracte de achiziții
  • 12:31 » Doi presupuși spioni ruși, arestați după ce ar fi plănuit acțiuni de sabotaj asupra sprijinului militar pentru Ucraina
  • 12:28 » Armata a mai descoperit o dronă suspectă în apropiere de baza militară Mihail Kogălniceanu
  • 12:25 » Femeie bătută de tâlhari în propria casă, în București. Cei doi au plecat apoi fără a fura ceva
  • 12:22 » Mărturia unui român blocat de două zile pe aeroportul din Dubai: Am stat opt ore la o coadă, oamenii se bat, se înghesuie, dorm pe jos
Daca ti-a placut, distribuie acum!

Mai mult online, mai puțin pe la ghișeu. Primăria Timișoara cumpără un sistem de digitalizare și automatizare

„Ne dorim servicii de secol XXI, dar folosim în continuare pixul și hârtia și aducem oamenii la ghișeu”, spune Dominic Fritz, primarul Timișoarei. Ca să nu mai fie așa, Primăria Timișoara anunță că pornește o licitație pentru achiziționarea unui sistem de digitalizare și automatizare a fluxurilor de lucru. Dă peste 900.000 de lei pe acest sistem. Are deja un contract cu o firmă de IT.

„Din necesitatea de a face față cu operativitate cerințelor venite din partea timișorenilor, dar și pentru a îmbunătăți eficiența angajaților, Primăria Municipiului Timișoara va lansa o licitație pentru achiziționarea unui sistem de digitalizare și automatizare a fluxurilor de lucru. Acesta este un pachet software prin care se vor automatiza, eficientiza și monitoriza principalele proceduri de lucru ale municipalității”, anunță Serviciul Comunicare al Primăriei Timișoara.

Potrivit PMT, grație acestui sistem, taxa de drum pentru mașinile cu restricții de tonaj va putea fi plătită și emisă pe loc online. La fel se va întâmpla și cu planurile de situație sau adeverințele de schimbare a numelui străzii. Același sistem nou „va da o vizibilitate către cetățean a stării procesării cererilor, precum și o trasabilitate a performanței proceselor din primărie la cele mai solicitate cereri depuse de cetățeni”. Această vizibilitate va ajuta primăria să perfecționeze și să îmbunătățească alocarea resurselor sale pentru a urgenta astfel de cereri și procese, explică specialiștii din primărie.

Primăria Timișoara a făcut un audit de digitalizare, din care a reieșit faptul că „aproape jumătate dintre angajați nu folosesc deloc sau folosesc extrem de puțin actualele fluxuri digitale ale municipalității, iar peste 95 la sută dintre angajați printează hârtii pentru activitățile zilnice”.

„Cheltuim peste 1 milion de lei/an pe imprimante”

„Ne dorim servicii de secol XXI, dar folosim în continuare pixul și hârtia și aducem oamenii la ghișeu. Cheltuim peste un milion de lei pe an pe imprimate (hârtii, tonere, xerox). Este absolut necesar ca Primăria Municipiului Timișoara să folosească un sistem unitar de aplicații software, care, pe de o parte, să simplifice, pentru cetățean și pentru funcționar, proceduri care acum sunt consumatoare de timp, și, pe de altă parte va monitoriza eficiența angajaților sau elementele care blochează performanța”, a declarat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

Soluțiile software alese vor fi dezvoltate și integrate în platforma software Microsoft 365 și vor folosi tehnologii de tip „low code” (n.r. – cod redus), adică o serie de instrumente software care „scurtează semnificativ timpul de dezvoltare și validare a aplicațiilor, precum și costul acestora”, conform reprezentanților PMT.

Durata de implementare a contractului este de șase luni, valoarea estimată a acestuia fiind de 910.000 de lei, cu tot cu TVA, echivalentul a peste 180.000 de euro. Primăria Timișoara are de foarte mulți ani contract cu firma Expertissa pentru partea de IT.

Sursa tion.ro


Daca ti-a placut, distribuie acum!
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

Facebook
Închide
Închide