TRENDING

8:07 » Vine iarna: cod galben de ninsori și viscol în cinci județe, precipitații în toată țara. Prognoza este valabilă până luni!

21:37 » Legătura dintre telefoanele mobile și cancerul cerebral. Ce spune o nouă evaluare a Organizației Mondiale a Sănătății

21:35 » „Ora cu și pentru animale”. Un județ propune un opțional unic în școlile din România

21:33 » Analiză: Trump plantează deja „semințele haosului și dezbinăriii”, în cazul în care ar pierde alegerile în fața Kamalei Harris

11:27 » O japoneză și-a cumpărat trei case și o cafenea pentru pisici după ce a dat pe mâncare echivalentul a 6 lei pe zi

Daca ti-a placut, distribuie acum!

Mai multe guverne se angajează să semneze tratatul OMS privind pandemia

Mai multe guverne s-au angajat să semneze tratatul global al OMS privind pandemia, care va ceda suveranitatea sănătății Organizației Mondiale a Sănătății.

Cine sprijină tratatul OMS împotriva pandemiei?

UPDATE: India s-a alăturat listei țărilor care susțin acordarea de mai multe puteri OMS.

La cel de-al doilea Summit Global COVID, prim-ministrul Narendra Modi a declarat: „Este clar că este necesar un răspuns global coordonat pentru a combate viitoarele urgențe de sănătate. Trebuie să construim un lanț global de aprovizionare rezistent și să permitem accesul echitabil la vaccinuri și medicamente… De asemenea, solicităm simplificarea procesului de aprobare al OMS pentru vaccinuri și medicamente pentru a menține lanțurile de aprovizionare stabile și previzibile. În calitate de membru responsabil al comunității globale, India este pregătită să joace un rol cheie în aceste eforturi.”

Pe 30 martie, Organizația Mondială a Sănătății a publicat următoarea listă cu 25 de lideri mondiali care s-au angajat să lucreze împreună „pentru un nou tratat internațional pentru pregătirea și răspunsul la pandemie”:

Boris Johnson, prim-ministru al Regatului Unit; Volodymyr Zelensky, președintele Ucrainei; Erna Solberg, prim-ministrul Norvegiei; António Luís Santos da Costa, prim-ministrul Portugaliei; Mario Draghi, prim-ministrul Italiei; Klaus Iohannis, Președintele României; Emmanuel Macron, președintele Franței; Angela Merkel, cancelar al Germaniei; Charles Michel, președintele Consiliului European; Kyriakos Mitsotakis, prim-ministrul Greciei; Pedro Sánchez, prim-ministrul Spaniei; Mark Rutte, prim-ministru al Țărilor de Jos; Sebastián Piñera, Președintele Chile; Aleksandar Vučić, președintele Serbiei; Andrej Plenković, prim-ministru al Croației; Moon Jae-in, președintele Republicii Coreea; J. V. Bainimarama, prim-ministru al Fiji; Prayut Chan-o-cha, prim-ministrul Thailandei; Paul Kagame, președintele Rwandei; Uhuru Kenyatta, președintele Kenya; Carlos Alvarado Quesada, președintele Costa Rica; Edi Rama, prim-ministrul Albaniei; Cyril Ramaphosa, președintele Africii de Sud; Keith Rowley, prim-ministrul Trinidad și Tobago; Kais Saied, președintele Tunisiei; Macky Sall, președintele Senegalului; Joko Widodo, președintele Indoneziei; și, bineînțeles, Tedros Adhanom Ghebreyesus, directorul general al Organizației Mondiale a Sănătății. [Sublinierea adăugată și ordinea modificată]

Canada, SUA, Australia și Noua Zeelandă pot fi adăugate la această listă.

La 29 noiembrie 2021, presa canadiană a confirmat că „ministrul Sănătății Jean-Yves Duclos spune că Canada sprijină dezvoltarea unei noi convenții globale privind pregătirea și răspunsul la pandemie, care va fi dezbătută astăzi la o reuniune specială a Adunării Mondiale a Sănătății”.

În ceea ce privește SUA, administrația Biden conduce sarcina în modificarea Regulamentului Internațional de Sănătate al OMS, cu scopul explicit de a crește capacitatea de supraveghere a OMS și de a-și extinde puterea de a pune în aplicare reglementările acestora.

Amendamentele pe care administrația Biden le-a propus vor fi extinse mai jos.

Australia a fost, de asemenea, influentă, ambasadorul Sally Mansfield ajutând la elaborarea deciziei ca Adunarea Mondială a Sănătății să înceapă negocierea tratatului pandemic.

Noua Zeelandă, desigur, sprijină și renunțarea la suveranitatea sa în materie de sănătate, directorul general Tedros mulțumindu-i personal ministrului de externe al Noii Zeelande pentru acest lucru.

„Este o onoare să o salut pe onorabila Nanaia Mahuta la OMS și să-mi exprim profunda recunoștință față de Noua Zeelandă pentru conducerea sa în domeniul sănătății publice și sprijinul neprețuit pentru OMS, inclusiv tratatul pandemic și creșterea contribuțiilor evaluate”, a spus Tedros în februarie.

Între timp, Regatul Unit, sub conducerea lui Boris Johnson, pare a fi unul dintre cei mai mari susținători ai creării unui tratat global privind pandemia, Johnson contribuind personal la un articol comun care proclamă necesitatea unei abordări „One Health” care ar permite OMS să preia îngrijirea sănătății. decizii ale aproape tuturor națiunilor de pe planetă.

„… Credem că națiunile ar trebui să lucreze împreună pentru un nou tratat internațional pentru pregătirea și răspunsul la pandemie”, scrie Johnson.

„Scopul principal al acestui tratat ar fi promovarea unei abordări a întregii guverne și a întregii societăți, consolidând capacitățile naționale, regionale și globale și rezistența la viitoarele pandemii. Aceasta include o creștere semnificativă a cooperării internaționale pentru a îmbunătăți, de exemplu, sistemele de alertă, schimbul de date, cercetarea și producția și distribuția locală, regională și globală și de contramăsuri medicale și de sănătate publică, cum ar fi vaccinuri, medicamente, diagnostice și echipamente de protecție personală. ”, continuă Johnson.

„Ar include, de asemenea, recunoașterea unei abordări „One Health” care conectează sănătatea oamenilor, a animalelor și a planetei noastre. Iar un astfel de tratat ar trebui să conducă la o mai mare responsabilitate reciprocă și responsabilitate comună, transparență și cooperare în cadrul sistemului internațional și cu regulile și normele sale.”

În timp ce termenul de „responsabilitate reciprocă” este vag, directorul general Tedros a indicat că consideră că „explorarea sancțiunilor poate fi importantă”. Da, Tedros consideră că sancționarea țărilor pentru nerespectarea regulilor Organizației Mondiale a Sănătății ar trebui să fie pe masă. Aceasta ar putea fi ceea ce Johnson vrea să spună prin „responsabilitate reciprocă”.

În prezent, The Counter Signal nu a găsit încă un lider mondial care să fi declarat în mod explicit că se va opune tratatului pandemic sau modificărilor la Regulamentul Internațional de Sănătate, deși mai mulți parlamentari, congresmeni și europarlamentari trag un semnal de alarmă acum că informațiile despre tratatul a fost proliferat.

Ce este tratatul global privind pandemia și de ce este atât de îngrijorător?

După cum a raportat anterior The Counter Signal, OMS a început să-și elaboreze tratatul în decembrie 2021 în timpul unei sesiuni speciale intitulată „The World Together”.

Tratatul urmează să fie susținut de constituția OMS, care în conformitate cu articolul 19 „[oferă] Adunării Mondiale a Sănătății autoritatea de a adopta convenții sau acorduri cu privire la orice chestiune de competența OMS”. [Subliniere adăugată]

Această autoritate a fost concepută inițial pentru a se referi doar la Convenția-cadru a OMS pentru controlul tutunului, dar este extinsă pentru a include dictarea viitoarelor răspunsuri la pandemie ale statelor membre.

„Când apare o criză de sănătate sau o pandemie prin care tocmai am trecut, Organizația Mondială a Sănătății va putea dicta termeni”, a spus autorul Nick Corbishley în timpul unui interviu pentru The Epoch Times.

„Vor fi capabili să spună țărilor, mai mult sau mai puțin, cum să răspundă.”

După cum a subliniat deputatul Leslyn Lewis, tratatul ar permite, de asemenea, OMS să determine ce este o pandemie și când are loc una, chiar și în cazul unui lucru non-viral, cum ar fi o criză de obezitate. Acest lucru ar oferi organizației în mod efectiv autoritatea de a prelua controlul asupra sistemelor de sănătate ale statelor membre ori de câte ori consideră necesar.

„Dar și mai mare îngrijorare, dacă acest tratat este consacrat, OMS ar deține controlul deplin asupra a ceea ce se numește o pandemie”, a scris Lewis într-o declarație.

„Ei ar putea dicta modul în care medicii noștri pot răspunde, ce medicamente pot și nu pot fi utilizate sau ce vaccinuri sunt aprobate. Am ajunge cu o abordare universală pentru întreaga lume… Un răspuns universal la o criză de sănătate nici nu funcționează în toată Canada, cu atât mai puțin pe întreg globul.”

Mulți și-au exprimat îngrijorarea cu privire la tratat; totuși, unii sunt mai puțin convinși că va trece.

De exemplu, în timp ce autorul Matt Ridley recunoaște că tratatul pandemic reprezintă o amenințare imensă la adresa democrației și ar putea da Chinei, prin controlul său asupra directorului general Tedros și asupra OMS, o putere fără precedent asupra statelor naționale, el crede că nu va să poată trece de Senatul SUA și că China nu ar fi niciodată de acord să fie eventual înlocuită de propria „agenție internațională de companie”.

„Uniunea Europeană, fidelă formării, a făcut eforturi pentru un „tratat” pandemic obligatoriu din punct de vedere juridic, dar asta nu se va întâmpla din două motive: Senatul american ar avea nevoie de o majoritate de două treimi pentru a-l ratifica; iar guvernul chinez nu ar permite nici măcar agenției sale internaționale să-i spună ce să facă”, scrie Ridley.

„Dar acordul ar avea în continuare forță substanțială a dreptului internațional în spate, pentru a determina guvernele să impună blocaje interne, de exemplu – în ciuda cifrelor proprii ale OMS care arată o corelație mică între severitatea blocării și ratele de deces.”

Cu toate acestea, deși este posibil ca Ridley să aibă dreptate, se pare că administrația Biden a găsit o soluție în cazul în care noul tratat asupra pandemiei nu este adoptat: pur și simplu modificarea reglementărilor internaționale de sănătate deja existente, astfel încât acestea să conțină puterile pe care OMS le dorește pandemia lor. tratat pentru a le acorda.

Ce amendamente propune administrația Biden?

Administrația Biden și-a trimis propunerea Organizației Mondiale a Sănătății pe 18 ianuarie, dar aceasta nu a fost făcută publică până pe 12 aprilie – probabil că va diminua reacțiile publice pe care mai mult timp i-ar fi permis să se dezvolte. Statele membre vor vota asupra amendamentelor propuse în mai puțin de o săptămână, între 22 și 28 mai, în timpul celei de-a 75-a Adunări Mondiale a Sănătății.

Potrivit propunerii, orice amendamente la Reglementările Internaționale de Sănătate (care au fost utilizate până acum pentru a justifica blocajele, închiderea frontierelor și mandatele discriminatorii de vaccinare) ar intra imediat în vigoare pentru toate statele membre.

„În conformitate cu paragraful 3 al articolului 55 din Regulamentul Internațional de Sănătate (2005), orice amendamente la Regulamentele adoptate de Adunarea Sănătății vor intra în vigoare pentru toate statele părți în aceleași condiții și sub rezerva acelorași drepturi și obligații, ca și prevăzute la articolul 22 din Constituția OMS și articolele 59 până la 64 din Regulamentul internațional de sănătate (2005)”, se arată în propunere.

În ceea ce privește modificările declarate propuse, administrația Biden recomandă următoarele: intensificarea supravegherii sănătății; crearea unei rețele globale de comunicații care se află într-o stare constantă de evaluare a riscurilor și raportare către OMS; acordarea OMS autoritatea de a spune altor state membre atunci când un stat membru nu raportează și le recomandă să ia măsuri; acordând directorului general Tedros Adhanom Ghebreyesus autoritatea de a declara când are loc o pandemie sau o urgență; acordarea OMS de autoritatea de a determina ce măsuri ar trebui să ia o țară în răspunsul său la pandemie; și oferind OMS capacitatea de a mobiliza capital în cazul unei pandemii.

După cum explică dr. Peter Breggin, „În conformitate cu noile reglementări, OMS nu va fi obligată să se consulte în prealabil cu națiunea identificată pentru a „verifica” evenimentul înainte de a lua măsuri. Această cerință este încălcată de amendamentele SUA (articolul 9.1). Modificările necesită un răspuns în 24 de ore din partea națiunii identificate, sau OMS o va identifica drept „respingere” și va acționa independent (Articolul 10.3). Dacă națiunea identificată „nu acceptă oferta de colaborare în termen de 48 de ore, OMS va… împărtăși imediat celorlalte state părți informațiile pe care le are la dispoziție…” (Articolul 10.4).”

„…. În conformitate cu reglementările propuse, OMS însăși va dezvolta și actualiza „criteriile de avertizare timpurie pentru evaluarea și actualizarea progresivă a riscului național, regional sau global reprezentat de un eveniment cu cauze sau surse necunoscute…” (Noul articol 5). Observați că evenimentul care pune în pericol sănătatea poate fi atât de nespecific încât să aibă „cauze sau surse necunoscute”. Astfel, lui Tedros și oricăror viitori directori generali ai OMS li se va acorda puteri nelimitate pentru a-și defini și apoi implementa intervențiile.”

„Reglementările propuse, în combinație cu cele existente, permit OMS să ia măsuri, „Dacă directorul general consideră, pe baza unei evaluări în temeiul prezentului regulament, că are loc o urgență de sănătate publică potențială sau reală de interes internațional…” (Articolul 12.2). Adică, Tedros trebuie doar să „considere” că are loc un risc „potențial sau real”.

În plus, o carte albă recentă a OMS a indicat că organizația intenționează să creeze un „Consiliu global de urgență în sănătate” care va include un „Comitet de revizuire a funcționării regulamentelor internaționale de sănătate” care va grăbi procesul de a face mai multe amendamente în viitor.

„Dar pentru a construi și mai mult încredere și pentru a consolida guvernanța globală pentru situațiile de urgență medicală, este necesară modificarea anumitor articole din RSI, consolidând în același timp implementarea acestora. Astfel de modificări specifice ar trebui să facă instrumentul mai agil și mai flexibil și ar trebui să faciliteze conformitatea cu prevederile sale”, se arată în Cartea albă.

„O problemă conexă este necesitatea de a eficientiza procesul de intrare în vigoare a amendamentelor RSI, care în prezent poate dura până la doi ani. Asigurarea că RSI poate fi modificat eficient și eficient pentru a se adapta cerințelor globale de sănătate în evoluție este esențială pentru relevanța și eficacitatea lor continuă. A fost propusă o modificare specifică pentru a realiza această raționalizare și este în prezent discutată informal. Aprobarea acestei propuneri la cea de-a 75-a Adunare Mondială a Sănătății va contribui în mod substanțial la asigurarea faptului că RSI rămâne un instrument legal de bază și relevant pentru sănătatea globală.”

În ceea ce privește modul în care OMS intenționează să-și pună în aplicare RSI, probabil va arăta ceva ca politicile și restricțiile COVID observate în ultimii doi ani.

Într-adevăr, în acest scop, Organizația Mondială a Sănătății a contractat filiala germană Deutsche Telekom T-Systems să dezvolte un sistem global de pașapoarte pentru vaccinuri, cu planuri de a lega fiecare persoană de pe planetă la un ID digital cu cod QR.

Dacă va fi adoptată, țările vor avea la dispoziție 18 luni de la vot pentru a-și retrage „da” la amendamente. Până la acel moment, OMS va fi terminat de redactat tratatul său global privind pandemia, care, așa cum este detaliat, conține mai multe din același lucru.

Sursa thecountersignal.com


Daca ti-a placut, distribuie acum!
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

Facebook
Închide
Închide