BREAKING NEWS
  • 19:25 » Lista farmaciilor care testează gratuit pentru Covid-19, publicată de Ministerul Sănătății
  • 20:44 » ALIMENTEAZĂ ȘI STAȚIA DE CARBURANȚI RST TE PREMIAZĂ
  • 21:08 » Președintele Colegiului Medicilor: susțin ridicarea licenței pentru medicii care răspândesc fake news în spațiul public
  • 21:02 » PSD dă lovitura în Parlament: aduc o petiție cu peste 175.000 de semnături
  • 20:30 » VIDEO Germania: Trei oameni au murit într-un accident de elicopter. Momentul prăbușirii
  • 20:29 » Peste 41.500 persoane au fost vaccinate împotriva COVID-19 în ultimele 24 de ore
  • 20:28 » Un autoturism scăpat de sub control s-a răsturnat, într-o localitate din Dâmbovița. O persoană a fost rănită

Perle Bacalaureat 2021. ”La Moara cu noroc, Ghiță n-a avut deloc noroc, s-a înfuriat pe nevasta lui, că l-a înșelat cu Lică, șeful porcilor, și a omorât-o scurt”

Examenul de Bacalaureat 2021 la Limba și literatura română le-a dat bătăi de cap unor candidați care, fie din cauza emoțiilor, fie din cauza unei pregătiri mai slabe, au întâmpinat ”probleme” de exprimare la subiectul trei, unde au avut de prezentat particularitățile unei nuvele studiate, la profilul real, iar la uman, un personaj din nuvelă.

Perlele de mai jos au ca subiect nuvela ”Moara cu noroc”, de Ioan Slavici și nuvela ”Alexandru Lapusneanul” de Costache Negruzzi. Iată câteva exemple de perle scrise de absolvenții de liceu în lucrările lor de la BAC 2021:

”Ana l-a iubit pe Ghiță, apoi și pe Lică, care era mai bogat, dar bărbatul ei gelos a băgat cuțitu-n ea, iar Lică nepăsător l-a ras pe hangiu fugind cu banii pe un cal găsit în șură”.

”Ghiță, Lică și Ana sunt niște personaje tragice care mor din vina lor. Autorul ne arată că așa se întâmplă dacă faci afaceri cu porci și alte animale”.

”La moara cu noroc, Ghiță n-a avut deloc noroc, s-a înfuriat pe nevasta lui, că l-a înșelat cu Lică, șeful porcilor, a omorât-o scurt, dar și Lică l-a lichidat cu paloșul”.

”Ghiță și Ana trăiau fericiți la cârciumă, cu o mamă bătrână și niște copii, dar Lică invidios le-a luat banii și le-a dat foc fugind la vale cu fulgerele ploii”.

”Lăpușneanu a omorât o dată 47 de boieri, dar voia să mai omoare doi, că încă nu se săturase de ucis”.

”Lăpușneanu era crud și ofticos, că avea pică pe unii oameni, le lua ochii, urechile și mâinile și le înfigea în poarta cetății”.

Bacalaureat 2021: Subiectele și baremele de corectare la fiecare probă

Dupa proba la Limba si literatura română a urmat, marți, proba obligatorie a profilului – Matematică sau Istorie. Miercuri, proba la alegere și apoi limba maternă. Primele rezultate vor fi afișate în data de 5 iulie, apoi contestațiile si rezultatele finale în data de 9 iulie.

La Bacalaureat 2021 s-au înscris 133.663 de candidaţi, dintre care 114.137 de candidaţi din promoţia curentă, respectiv 19.526 de candidaţi din promoţiile anterioare. Procentul este mai mic dacă îl comparăm cu cel al elevilor din promoția trecută, iar ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, susține că acest lucru a fost cauzat de pandemia de coronavirus.

„Cauzele sunt în mod clar generate de această criză sanitară, în care elevii s-au îndepărtat de şcoală, au rupt pentru o lungă perioadă de timp contactul cu şcoala, după care au avut dificultăţi în a relua acest contact şi a se înscrie pentru examenul de bacalaureat”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

 ministrul-educatiei-sorin-campeanu

Cum sunt subiectele la Bacalaureat 2021

Având în vedere contextul mai sus menționat, Sorin Cîmpeanu afirmă că nu acceptă ca subiectele la examen să nu fie unele clare sau să aibă capcane. Ministrul afirmă că programa şi subiectele au fost adaptate situaţiei create în sistemul de educaţie de anul de pandemie.

„Avem o flexibilizare în sensul adaptării programei de examen la specificul acestui an şcolar. În fiecare dimineaţă dinaintea examenului vor fi extrase, apoi verificate şi reverificate subiectele, apoi baremul de corectură, pentru a face tot posibilul în vederea unei promovări cât mai ridicate, fără să coborâm, subliniez, fără să coborâm gradul de dificultate a subiectelor, dar insistând pe formularea clară a acestor subiecte care să fie adecvate pregătirii elevilor pentru examen. Nu accept sub nicio formă formulări de tip capcană care nu sunt conforme gradului de dificultate mediu, care este un grad de dificultate impus pentru orice examen naţional. Nu este un examen în care să probăm cât de multe capcane întindem elevilor. Nu este corect ca elevii să fie responsabili de toate neajunsurile ultimei perioade, alături de neajunsurile cronice ale sistemului de învăţământ. Pentru aceste lucruri suntem responsabili în primul rând noi, cei din educaţie, profesorii în ultimă instanţă, dar nicidecum elevii, nu doresc să se descarce aceste neajunsuri pe elevii care susţin examenul de bacalaureat”, a afirmat Cîmpeanu.

 

Daca ti-a placut, distribuie acum!
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

×

Dă-ne un like pe Facebook

Facebook
error: Continutul este protejat!
Închide
Închide