TRENDING
  • 13:09 » O femeie, cadru militar în Bucureşti, a fost arestată după ce şi-ar fi bătut fetiţa de 2 luni. Copila a ajuns la spital cu fracturi
  • 13:02 » Scandalul redirecționării pacienților de la public la privat. Rafila: Ar trebui stabilite niște sancțiuni
  • 12:58 » Cătălin Cherecheş rămâne în închisoare. Curtea de Apel Cluj a respins contestaţia fostului primar
  • 12:50 » Irina Podnosova, fosta colegă de facultate a lui Putin, a fost confirmată ca președintă a Curții Supreme a Rusiei
  • 12:47 » Președintele conservator al Poloniei s-a întâlnit cu Donald Trump, la New York
Daca ti-a placut, distribuie acum!

Sportul ar putea fi probă la Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a – proiect legislativ inițiat de 31 de senatori PSD și de fostul ministru al Educației PNL Monica Anisie

Sportul ar putea ajunge să fie probă la Evaluarea Națională, dar și la Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, potrivit unui proiect legislativ depus la Senat de 31 de senatori PSD și de un singur senator PNL, președinta Comisiei pentru Învățământ, Monica Anisie, fost ministru al Educației.

Mai exact, la Evaluarea Națională de la sfârșitul casei a VIII-a se va introduce „o probă practică a deprinderilor motrice dintr-o disciplină sportivă la alegere prevăzută de programa școlară, susținută în timpul anului școlar”.

La Evaluarea Națională de la clasa a VI-a se introduc „două probe de evaluare a competențelor privind stilul de viață activ” astfel:

  • o probă practică pentru evaluarea deprinderilor motrice dintr-o disciplină sportivă la alegere, prevăzută de programa școlară
  • o proba teoretică pentru evaluarea cunoștiințelor de igienă personală, nutriție, fair-play.

Nu în ultimul rând, la evaluările naționale de la clasele a II-a și a IV-a se introduce „o evaluare la nivel național a competențelor privind stilul de viață activ, dobândite în ciclul primar, în concordanță cu programele școlare.”

Inițiatorii citează un studiu european în nota de fundamentare: „Mai mult de 63 la sută dintre români nu practică niciodată niciun tip de activitate sportivă și doar 5 din 100 de persoane merg la o sală de sport, potrivit unui studiu Eurobarometru, al Parlamentului European.”

„În România, doar 35 la suta dintre cei care practică o forma de exerciții fizice o fac în mod conștent pentru sănătate”, mai scrie în nota de fundamentare.

„Privind la nivel de țară, respondenții care au mai multe șanse să stea asezați timp de 2 ore și jumătate pe zi sau mai puîin sunt in Romania (31%), urmați de cei din Portugalia (23%), Cipru și Polonia (ambele cu 22%)”, se arată în studiu.

Inițiatorii mai spun, în motivare, despre orele de sport de la școală, că acestea „contribuie nu numai la buna condiție fizică și sănătatea elevilor, dar, de asemenea, ajută tinerii să facă ți să înțeleagă mai bine actvitatea fizică, cu repercusiuni pozitve pentru întreaga lor viață. Cu atât mai mult, educația fizică din școală determină transferul unor cunoștințe și deprinderi ca spiritul de echipă, fair-play-ul, cultivă respectul, conștientizarea socială și asupra propriului corp, oferă o înțelegere generală a regulilor jocului, noțiuni pe care elevii le pot folosi ulterior mai prompt la alte discipline școlare sau în situații de viață”.

Amintim că articolul 74 din Legea Educației mai prevede, de 10 ani, următoarele probe pentru Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a, dar care nu au fost aplicate niciodată, fiind prorogate:

  • o probă scrisă transdisciplinară la matematică și științe
  • o probă scrisă la o limbă de circulație internațională
  • o probă orală transdisciplinară de evaluare a competențelor civice și sociale

Mai jos, modificările legislative prevăzute în proiectul de lege de la Senat:

1. Articolul 74, alineat (2), se modifică și va avea următorul cuprins:

(2) La finalul clasei a II-a, fiecare școală, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, organizează și realizează evaluarea competențelor fundamentale: scris-citit și matematică, competențe privind stilul de viață activ. Rezultatele evaluărilor sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor. Rezultatele evaluării șu planurile individualizate se comunică părinților elevilorși constituie documente din portofoliul educațional al elevilor.2. Articolul 74, alineat (3), se modifică și va avea următorul cuprins:

(3) La finalul clasei a IV-a, Ministerul Educației Naționale realizează, prin eșantionare pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar:

(3.1) o evaluare la nivel național a competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar, după modelul testării internaționale;

(3.2) o evaluare la nivel național a competențelor privind stilul de viață activ, dobândite în ciclul primar, în concordanță cu programele școlare.

3. Articolul 74, alineat (4), se modifică și va avea următorul cuprins:

(4) La finalul clasei a VI-a, toate școlile, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, organizează și realizează evaluarea elevilor prin:

(4.1) două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe. Proba de limbă și comunicare va cprinde limba română și limba modernă I, iar pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă.

(4.2) două probe de evaluare a competențelor privind stilul de viață activ.

a) probă practică pentru evaluarea deprinderilor motrice dintr-o disciplină sportivă la alegere, prevăzută de programa școlară

b) proba teoretică pentru evaluarea cunoștiințelor de igienă personală, nutriție, fair-play.

(…)

4. Articolul 74, alineat (5), se modifică și va avea următorul cuprins:

(5) La finalul clasei a VIII-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației Naționale, se realizează o evaluare națională obligatorie a tuturor absolvenților. Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaționale. Evaluarea se realizează prin următoarele probe:

a) o probă scrisă la limba și literatura română;

b) o probă scrisă la limba maternă;

c) o probă scrisă transdisciplinară la matematică și științe;

d) o probă scrisă la o limbă de circulație internațională;

e) o probă practică de utilizare a calculatorului, susținută în timpul anului ;

f) o probă practică a deprinderilor motrice dintr-o disciplină sportivă la alegere prevăzută de programa școlară, susținută în timpul anului școlar;

g) o probă orală transdisciplinară de evaluare a competențelor civice și sociale, susținută în timpul anului.

Proiect-legislativ    Download

Lista inițiatorilor: Anisie Monica-Cristina – senator PNL; Azamfirei Leonard – senator PSD; Breahnă-Pravăţ Ionela-Cristina – senator PSD; Cazanciuc Robert-Marius – senator PSD; Cionoiu Nicuşor – senator PSD; Corlăţean Titus – senator PSD; Creţu Gabriela – senator PSD; Cristescu Ionel-Dănuţ – senator PSD; Deneş Ioan – senator PSD; Dogariu Eugen – senator PSD; Dunca Marius-Alexandru – senator PSD; Genoiu Mihail – senator PSD; Humelnicu Marius – senator PSD; Matei Constantin-Bogdan – senator PSD; Matieş Călin-Gheorghe – senator PSD; Mazilu Liviu-Lucian – senator PSD; Mihai Alfred-Laurenţiu-Antonio – senator PSD; Mirea Siminica – senator PSD; Mutu Gabriel – senator PSD; Oprea Ştefan-Radu – senator PSD; Popa Maricel – senator PSD; Prioteasa Ion – senator PSD; Puiu Ovidiu – senator PSD; Răducanu Sebastian – senator PSD; Resmeriţă Cornel-Cristian – senator PSD; Rotaru Ion – senator PSD; Rujan Ion-Cristinel – senator PSD; Sbîrnea Liliana – senator PSD; Stocheci Cristina-Mariana – senator PSD; Stroe Felix – senator PSD; Trufin Lucian – senator PSD; Zamfir Daniel-Cătălin – senator PSD

Ce prevede articolul 74 din Legea Educațiie în varianta actuală, aflată în vigoare:

(2) La finalul clasei a II-a, fiecare școală, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației și Cercetării, organizează și realizează evaluarea competențelor fundamentale: scris-citit și matematică. Rezultatele evaluărilor sunt folosite pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor. Rezultatele evaluării și planurile individualizate se comunică părinților elevilor și constituie documente din portofoliul educațional al elevului.

(3) La finalul clasei a IV-a, Ministerul Educației și Cercetării realizează, prin eșantionare, o evaluare la nivel național a competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar, după modelul testărilor internaționale, pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar.

(4) La finalul clasei a VI-a, toate școlile, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației și Cercetării, organizează și realizează evaluarea elevilor prin două probe transdisciplinare: limbă și comunicare, matematică și științe. Proba de limbă și comunicare va cuprinde limba română și limba modernă I, iar pentru elevii din clasele cu predare în limbile minorităților naționale, și limba maternă. Rezultatele evaluărilor sunt utilizate pentru elaborarea planurilor individualizate de învățare ale elevilor și pentru preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Rezultatele evaluării și planurile individualizate de învățare se comunică părinților elevilor și sunt trecute în portofoliul educațional al elevului.

(5) La finalul clasei a VIII-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educației și Cercetării, se realizează o evaluare națională obligatorie a tuturor absolvenților. Rezultatele evaluării se exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaționale. Evaluarea se realizează prin următoarele probe:

a) o probă scrisă la limba și literatura română;

b) o probă scrisă la limba maternă;

c) o probă scrisă transdisciplinară la matematică și științe;

d) o probă scrisă la o limbă de circulație internațională;

e) o probă practică de utilizare a calculatorului, susținută în timpul anului;

f) o probă orală transdisciplinară de evaluare a competențelor civice și sociale, susținută în timpul anului.

(6) Rezultatele evaluării naționale se înscriu în portofoliul educațional al elevului.

sursa: edupedu.ro


Daca ti-a placut, distribuie acum!
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

Facebook
Închide
Închide