TRENDING
  • 12:33 » Avarie majoră la CET București Vest și CET Grozăvești. Mii de blocuri din Capitală au rămas fără apă caldă
  • 12:31 » Un bărbat a plătit 13.000 de euro pe un utilaj pe care nu l-a mai primit. “Chilipirul” era de fapt o escrocherie anchetată în Germania
  • 12:28 » Directorul Poştei, anunț despre plata pensiilor. „Dacă primim banii vineri, le ducem mai repede”
  • 11:52 » Accident grav în București. Un tramvai a lovit o ambulanță care ducea un pacient la spital
  • 11:49 » O femeie din Arad a fost prinsă în flagrant în timp ce lua 5.000 de euro mită de la o altă femeie, pentru a-i elibera soțul din arest
Daca ti-a placut, distribuie acum!

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează că escrocii online încearcă să găsească noi modalităţi de a fura date de card sau date bancare, transmite news.ro. Contactarea băncii, semnalarea fraudei, păstrarea oricăror documente sau mailuri referitoare la tranzacţie, sunt câţiva dintre paşii pe care DNSC afirmă că trebuie să-i urmeze cei care au furnizat astfel de date pe site-uri controlate de infractori cibernetici. O altă măsură este schimbarea parolei, despre care specialiştii directoratului afirmă că, pentru a fi puternică, trebuie să fie compusă din cel puţin 15 caractere, care trebuie să cuprindă majuscule şi litere mici, numere şi simboluri. ”O frază-parolă poate fi mai uşor de reţinut”, precizează ei.

“Numărul consumatorilor care profită de posibilităţile oferite de cumpărăturile online creşte pe zi ce trece. Cumpărătorii trebuie să fie însă prudenţi în permanenţă, deoarece escrocii online încearcă să găsească noi şi noi modalităţi de a fura date de card sau date bancare! Autorii practicilor de scam utilizează site-uri false, se prezintă ca vânzători pe site-uri de licitaţii sau trimit e-mailuri frauduloase (phishing) în care susţin că desfăşoară activităţi pe site-uri de plată sau de vânzare cu amănuntul bine cunoscute”, informează DNSC.

În cazul compromiterii contului bancar sau în cazul în care este observată o activitate neobişnuită în contul corespunzător cardului, DNSC propune câteva măsuri care pot fi luate:

  1. Luaţi imediat legătura cu instituţia dumneavoastră financiară pentru a obţine blocarea cărţii de credit sau a cardului bancar. Puteţi să vă recuperaţi banii şi să împiedicaţi noi furturi.
  2.  Schimbaţi parolele. Este posibil ca persoana care se află în spatele acestei practici de scam să dispună de parola dumneavoastră. Înlocuiţi-o cu o parolă puternică, compusă din cel puţin 15 caractere, care trebuie să cuprindă majuscule şi litere mici, numere şi simboluri. O frază-parolă poate fi mai uşor de reţinut. Poate fi vorba de o frază care include cuvinte neobişnuite sau cuvinte din limbi diferite. De asemenea, este indicat să modificaţi datele de conectare ale tuturor celorlalte conturi care utilizează un nume de utilizator şi parole identice sau similare. Utilizaţi o parolă unică pentru fiecare cont
  3.  Semnalaţi frauda. Informaţiile pe care le transmiteţi pot contribui la capturarea autorului fraudei şi la preîntâmpinarea unor noi incidente. Pentru a afla unde să obţineţi consiliere şi să semnalaţi infracţiunea în ţara dumneavoastră, vizitaţi https://cybersecuritymonth.eu/ cyber-first-aid
  4. Asiguraţi-vă că păstraţi orice posibilă dovadă a furtului, de exemplu, e-mailuri, facturi, chitanţe, copii ale reclamei etc.
  5. Vorbiţi cu familia şi prietenii dumneavoastră despre acest incident, ajutându-i astfel să fie pregătiţi pentru această metodă de atac.

sursa: observatornews.ro


Daca ti-a placut, distribuie acum!
Alte articole care te-ar putea interesa...
LEAVE A COMMENT

Facebook
Închide
Închide